У МПЗ расказалі, што змянілася ў законе аб інвестыцыях
У Міністэрстве па падатках і зборах расказалі, што змянілася ў законе аб інвестыцыях. Аб гэтым паведамілі БЕЛТА ў прэс-службе ведамства.
З 11 ліпеня 2024 года ўступаюць у сілу змяненні ў закон ад 12 ліпеня 2013 года нумар 53-З "Аб інвестыцыях". Закон прадугледжвае шэраг новаўвядзенняў, накіраваных у тым ліку на пашырэнне інструментаў, якія даюць магчымасць суб'ектам гаспадарання ажыццяўляць рэалізацыю інвестыцыйных праектаў на тэрыторыі Беларусі, якія адпавядаюць прыярытэтным відам дзейнасці, з прымяненнем падатковых прэферэнцый.
Рэалізацыя інвестыцыйнага праекта можа ажыццяўляцца ў адпаведнасці з заключаным інвестыцыйным дагаворам з Беларуссю на падставе рашэння Савета Міністраў, Кіраўніцтва справамі Прэзідэнта Беларусі альбо Аператыўна-аналітычнага цэнтра пры Прэзідэнце Беларусі. Гэты інструмент прызначаны для рэалізацыі буйнамаштабных інвестыцыйных праектаў і вызначае пакет дзяржаўнай падтрымкі асоб, якія заключылі названы дагавор.
"Так, у перыяд дзеяння інвестыцыйнага дагавора інвестар або арганізацыя, якая рэалізуе інвестыцыйны праект, маюць права на вылік у поўным аб'ёме сум падатку на дабаўленую вартасць, прад'яўленых пры набыцці на тэрыторыі Беларусі (выплачаных пры ўвозе ў Беларусь) тавараў (работ, паслуг), маёмасных правоў, выкарыстаных для будаўніцтва, аснашчэння аб'ектаў, прадугледжаных інвестыцыйным дагаворам. У інвестараў таксама ёсць права на вызваленне ад зямельнага падатку за зямельныя ўчасткі, якія знаходзяцца ў дзяржаўнай або прыватнай уласнасці, і арэнднай платы за зямельныя ўчасткі, што знаходзяцца ў дзяржаўнай уласнасці, прадастаўленыя для будаўніцтва аб'ектаў, прадугледжаных інвестыцыйным дагаворам (для абслугоўвання гэтых аб'ектаў пасля заканчэння іх будаўніцтва, калі раней такія ўчасткі былі прадастаўлены для мэт названага будаўніцтва)", - расказалі ў МПЗ.
Акрамя таго, рэалізацыя інвестыцыйнага праекта можа ажыццяўляцца ў адпаведнасці з заключаным спецыяльным інвестыцыйным дагаворам на падставе рашэння Савета Міністраў, Кіраўніцтва справамі Прэзідэнта Беларусі альбо Аператыўна-аналітычнага цэнтра пры Прэзідэнце Беларусі.
Названы дагавор з'яўляецца разнавіднасцю інвестыцыйнага дагавора і прадугледжвае прадастаўленне інвестару або арганізацыі, якая рэалізуе інвестыцыйны праект, аналагічнага пераліку льгот і прэферэнцый. Пры гэтым спецыяльны інвестыцыйны дагавор прымяняецца для рэалізацыі інвестыцыйнага праекта, што прадугледжвае арганізацыю вытворчасці на тэрыторыі Беларусі ўдасканаленай прадукцыі з магчымасцю яе рэалізацыі ў рамках дзяржаўных закупак з прымяненнем працэдуры закупкі з адной крыніцы па цэнах, устаноўленых заканадаўствам.
"Таксама рэалізацыя інвестыцыйнага праекта можа ажыццяўляцца ў якасці прэферэнцыйнага інвестыцыйнага праекта на падставе рашэння выканкама аб уключэнні такога інвестыцыйнага праекта ў пералік прэферэнцыйных інвестыцыйных праектаў (гэта значыць без заключэння інвестыцыйнага дагавора). Пры гэтым юрыдычныя асобы або індывідуальныя прадпрымальнікі, якія рэалізуюць прэферэнцыйныя інвестыцыйныя праекты, маюць права на вылік у поўным аб'ёме сум ПДВ, прад'яўленых пры набыцці на тэрыторыі Беларусі (выплачаных пры ўвозе ў Беларусь) тавараў (работ, паслуг), маёмасных правоў, выкарыстаных для будаўніцтва, аснашчэння інвестыцыйных аб'ектаў, а таксама на вызваленне ад зямельнага падатку і арэнднай платы за зямельныя ўчасткі, прадастаўленыя для будаўніцтва інвестыцыйных аб'ектаў", - дадалі ў ведамстве.
Адносна інвестыцыйных дагавораў, заключаных да ўступлення ў сілу закона, трэба ўлічваць, што яго палажэнні не распаўсюджваюцца на такія інвестыцыйныя дагаворы.
Адносна ўмоў названых інвестыцыйных дагавораў у адпаведнасці з заканадаўствам у сферы інвестыцый, што дзейнічала да 11 ліпеня 2024 года, ажыццяўляюцца: прадастаўленне льгот і прэферэнцый; узгадненне пераліку тавараў (работ, паслуг), маёмасных правоў, набытых на тэрыторыі Беларусі (увезеных на тэрыторыю Беларусі) і выкарыстаных для будаўніцтва, аснашчэння аб'ектаў, прадугледжаных інвестыцыйным дагаворам; выдача заключэння, якое пацвярджае назначэнне ўвозімага тэхналагічнага абсталявання, камплектуючых і запасных частак да яго для выключнага выкарыстання на тэрыторыі Беларусі ў мэтах рэалізацыі інвестыцыйнага праекта ў рамках інвестыцыйнага дагавора; кампенсаванне Беларусі і яе адміністрацыйна-тэрытарыяльным адзінкам сум ільгот і (або) прэферэнцый; выплата няўстойкі (штрафу, пені) за парушэнне гэтых умоў; прадастаўленне растэрміноўкі (адтэрміноўкі) кампенсацыі сум ільгот і (або) прэферэнцый, выплаты няўстойкі (штрафу, пені); вызваленне ад кампенсавання сум ільгот і (або) прэферэнцый, выплаты няўстойкі (штрафу, пені).