Выборы Призидента 2025
Рус
Eng
Бел

Адрас: 211092, г. Талачын,

вул. Леніна, 1

Е-mail: odok@tolochin.vitebsk-region.gov.by

Тэлефон: (802136) 5-15-33

Вышэйшы дзяржаўны орган

Райвыканкам Талачыну – 585 Касцёл Святога Антонія Свята-Пакроўскі манастыр Вуліцы горада Талачын 1433
Райвыканкам

Навіны рэспублікі

23 мая 2024

Беларуская акадэмія авіяцыі адкрые спецыяльнасць па падрыхтоўцы авіяканструктараў


Адкрыццё падрыхтоўкі авіяцыйных канструктараў у Беларусі анансавана ў час сустрэчы намесніка Дзяржаўнага сакратара - члена Пастаяннага камітэта Саюзнай дзяржавы Беларусі і Расіі Аляксея Кубрына з курсантамі Беларускай дзяржаўнай акадэміі авіяцыі, перадае карэспандэнт БЕЛТА.

"Асноўная задача для нас - стварэнне канструктарскай школы ў Беларусі для перспектыўнага авіярухавікабудавання і самалётабудавання", - сказаў рэктар БДАА кандыдат тэхнічных навук Арцём Шагідзевіч. Амбіцыйную задачу стварэння самалёта беларускай вытворчасці ў час наведвання Мінскага завода грамадзянскай авіяцыі нумар 407 паставіў кіраўнік дзяржавы. Акадэмія авіяцыі як спецыялізаваная ўстанова адукацыі не магла застацца ўбаку і ўжо рыхтуецца да адкрыцця ў 2025 годзе спецыяльнасці пад рабочай назвай "канструяванне планера і рухавіка", выпускнікі якой і ўнясуць свой уклад у стварэнне першага беларускага паветранага судна.

"Сёння мы гаворым пра поршневы рухавік для малой авіяцыі з зачынам для вялікай. З ходу асвоіць такія напрамкі, вядома, складана, але ў Беларусі добрая школа матарыстаў, і Мінскі маторны завод выпускае вялікі спектр рухавікоў, таму варта паспрабаваць. Перакананы, кампетэнцый у нашай краіне хопіць. Для дасягнення агульнай мэты мы працуем у звязцы са спецыялістамі Нацыянальнай акадэміі навук і Дзяржкамваенпрама, вучонымі з іншых беларускіх ВНУ. Вектар работы больш чым перспектыўны, паколькі сёння ні адна краіна постсавецкай прасторы не можа пахваліцца асваеннем гэтага прамысловага напрамку ў поўным аб'ёме", - заўважыў рэктар Акадэміі авіяцыі.

Магчымасці, якія адкрываюцца перад беларускімі спецыялістамі, уражваюць. Больш за 300 адзінак лічыцца ў рэестры грамадзянскіх паветраных суднаў Беларусі, і кожнае з іх мае патрэбу ў абслугоўванні рухавіка. Эканамічна выгадным для Беларусі бачыцца рамонт і абслугоўванне рухавікоў не толькі ўласных бартоў, але і самалётаў краін СНД у вялікіх аб'ёмах.

"У савецкі час паветраныя судны СССР ляталі на сваіх савецкіх рухавіках. У Саюзе была мацнейшая канструктарская школа, і сёння настаў час яе ўспомніць і аднавіць. Мы ўжо сінхранізавалі навучальныя праграмы з ВНУ Расавіяцыі ў Маскве, Ульянаўску і Санкт-Пецярбургу, пачалі ўзаемадзейнічаць з Уфой. Нам пад сілу арганізаваць падрыхтоўку канструктараў на вышэйшым узроўні", - рэзюмаваў Арцём Шагідзевіч.

Як паведамлялася раней, было аб'яўлена аб старце вытворчасці расійска-беларускага самалёта - легкаважнага двухматорнага "Асвея". Мяркуецца, што самалёт будзе выкарыстоўвацца для пасажырскіх перавозак і грузавых даставак у межах Саюзнай дзяржавы.

Віцебскае абласное ўпраўленне дзяржпрамнагляду Відэа
Інтэрнэт-рэсурсы