Беларусь і Расія ўзмоцняць абарону правоў спажыўцоў пры анлайн-пакупках. Аб гэтым заявіў міністр антыманапольнага рэгулявання і гандлю Аляксей Багданаў у інтэрв'ю тэлеканалу "БелРос", паведамляе БЕЛТА.
Дэкрэт "Аб адзіных правілах у галіне абароны правоў спажыўцоў" быў прыняты на пасяджэнні Вышэйшага дзяржаўнага савета Саюзнай дзяржавы. "Дакумент глыбокі, складаны. Мы над ім працавалі каля трох гадоў. Ён акумулюе лепшыя практыкі ў галіне абароны правоў спажыўцоў з беларускага і расійскага боку. Акрамя таго, там яшчэ закладзены і пэўныя інавацыі, якіх сёння няма ў нашых заканадаўствах, але яны накіраваны на перспектыву. Адразу хацеў бы растлумачыць, што гэта дакумент непрамога дзеяння, значыць нельга гаварыць, што ён уступае ў сілу, напрыклад, з 1 студзеня. Гэта рамачны нарматыўны акт, які ўстанаўлівае прынцыпы будучай уніфікацыі заканадаўстваў Беларусі і Расіі", - сказаў Аляксей Багданаў.
Паводле яго слоў, новы нарматыўны дакумент накіроўвае, стварае аснову і базу для больш глыбокай інтэграцыі заканадаўстваў дзвюх краін у галіне абароны правоў спажыўцоў. "Пры гэтым нельга сказаць, што яны ў нас розныя. У нас яны практычна гарманізаваны і адрозніваюцца толькі ў нюансах, напрыклад, тэрмінах выканання абавязацельстваў. Напрыклад, у Расійскай Федэрацыі максімальны тэрмін устаранення недахопаў тавару па гарантыі - 45 дзён, у нас 30. У адзіныя правілы мы заклалі навацыю - 14 дзён, і да гэтай лічбы мы будзем імкнуцца ў нашай рабоце", - звярнуў увагу міністр.
Ён назваў і іншыя перспектыўныя напрамкі, якія закладзены ў адзіныя правілы ў галіне абароны правоў спажыўцоў і будуць у бліжэйшы час рэалізаваны. "Першае - мы ўводзім тэрміналогію "лічбавы тавар" і ўстанаўліваем правілы абароны правоў спажыўцоў пры куплі такога тавару. Бо лічбавая сфера ў нас актыўна развіваецца ў апошнія гады, думаю, будзе і далей рухацца наперад. Таму, вядома, правы спажыўца павінны быць абаронены пры выкарыстанні, куплі, абароце такога тавару. Лічбавы тавар - гэта любы лічбавы кантэнт, які набываецца спажыўцом. Гэта і фільмы, і музыка, і праграмнае забеспячэнне, і гульні розныя. Таму, вядома, такія пакупкі неабходна ўводзіць у наша заканадаўства аб абароне правоў спажыўцоў", - адзначыў кіраўнік МАРГ.
Прадугледжаны і іншыя навацыі для лічбавага рынку. "Не сакрэт, што анлайн-гандаль актыўна расце, і мы прывыклі да такіх тэрмінаў, як маркетплэйсы. Ёсць гіганцкія інтэрнэт-пляцоўкі, якія мы ўсе ведаем і купляем на іх розныя тавары. Таму важна ўзмацніць іх адказнасць за прадаваемы тавар. Гэта таксама будзе ўкараняцца ў наша нацыянальнае заканадаўства", - дадаў Аляксей Багданаў.
Наступная цікавая тэма - гэта ўмоўна-бясплатны тавар. "Напрыклад, вы бачыце рэкламу "Купі тэлефон, навушнікі ў падарунак". І, калі навушнікі бракаваныя ці не працуюць, з нейкім дэфектам, прадаўцы гавораць, што гэта падарунак і на яго не распаўсюджваецца гарантыя. Але ў свядомасці спажыўца ў гэтым выпадку тэлефон і навушнікі - адзіная пакупка. І нельга раздзяліць асноўны тавар і тое, што ідзе ў падарунак. Мы збіраемся такія рэчы спыняць і абавязваць суб'ектаў гаспадарання выконваць правілы гульні", - заявіў міністр.
Да спіса