Працэдура падачы заявак на рэалізацыю адміністрацыйных працэдур у электроннай форме

Парадак падачы заяў аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур у электроннай форме

У адпаведнасці з пунктам 6 артыкула 14 Закона "Аб асновах адміністрацыйных працэдур" ад 28.10.2008 № 433-З заяву зацікаўленай асобы ў электроннай форме падаецца праз адзіны партал электронных паслуг пасля атрымання да яго доступу:

без выкарыстання сродкаў ідэнтыфікацыі, названых у абзацах трэцім і чацвёртым сапраўднай часткі;

з выкарыстаннем унікальнага ідэнтыфікатара зацікаўленай асобы (акрамя выпадкаў, калі зацікаўленым асобай з'яўляецца юрыдычная асоба). Парадак атрымання унікальнага ідэнтыфікатара устанаўліваецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь;

з выкарыстаннем асабістага ключа электроннага лічбавага подпісу, сертыфікат адпаведнага адкрытага ключа якога выдадзены Рэспубліканскім цэнтрам дзяржаўнай сістэмы кіравання адкрытымі ключамі праверкі электроннага лічбавага подпісу Рэспублікі Беларусь.

Спосаб доступу да адзінага парталу электронных паслуг для падачы заявы зацікаўленай асобы ў электроннай форме вызначаецца Саветам Міністраў РеспубликіБеларусь у пераліку адміністрацыйных працэдур, якія падлягаюць ажыццяўленню ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг.

Для атрымання унікальнага ідэнтыфікатара неабходна звярнуцца ў службу «Адно акно» мясцовага выканаўчага і распарадчага органа па месцы пражывання, у Нацыянальны цэнтр электронных паслуг або ў іншыя дзяржаўныя арганізацыі, упаўнаважаныя Саветам Міністраў на выдачу унікальнага ідэнтыфікатара з дакументам, які сведчыць асобу.

Выдача унікальнага ідэнтыфікатара


Найменне

Дакументы і (або) звесткі, якія прадстаўляюцца грамадзянінам

Размера платы

Тэрмін дзействия даведка, другаго дакумента (рэпагаднення)

Нарматыўны дакумент

Выдача унікальнага ідэнтыфікатара

- заява

- дакумент, які сведчыць асобу

- пісьмовую згоду на правядзенне зверкі названых грамадзянінам звестак з інфармацыяй, якая змяшчаецца ў дзяржаўных інфармацыйных рэсурсах (сістэмах), уладальнікам якіх з'яўляецца Міністэрства ўнутраных спраў

(у адпаведнасці з п. 6 Палажэння аб парадку атрымання ўнікальнага ідэнтыфікатара, зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь 22.08.2017 № 637)

бесплатна

бестэрмінова

Пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 22.08.2017 № 637

Алгарытм ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур у электронным выглядзе праз адзіны партал электронных паслуг

Крок 1. Рэгістрацыя на Адзіным партале электронных паслуг

Зарэгістравацца на партале https://portal.gov.by/ (раздзел «Рэгістрацыя») можна двума спосабамі:

* праз электронную пошту шляхам запаўнення рэгістрацыйнай формы. Атрымаўшы паведамленне па электроннай пошце, неабходна актываваць асабісты кабінет карыстальніка;

• праз электронную лічбавую подпіс. У гэтым выпадку варта прытрымлівацца адпаведнай інструкцыі.

Даведачны:

Атрымаць ключ ЭЛП можна ў рэгіянальных рэгістрацыйных цэнтрах Рэспубліканскага цэнтра дзяржаўнай сістэмы кіравання адкрытымі ключамі праверкі электроннага лічбавага подпісу Рэспублікі Беларусь(РУЦ ДзяржСКАК), які ажыццяўляе ўсе неабходныя працэдуры, звязаныя з адкрытым ключом ЭЛП, сертыфікатам адкрытага ключа і самой ЭЛП.

Больш падрабязную інфармацыю аб функцыянаванні РВЦ ДзяржСКАК і атрыманні ключа электроннай лічбавай подпісы гл. https://nces.by/pki/.

Крок 2. Аўтарызацыя на партале

Аўтарызацыя залежыць ад спосабу рэгістрацыі: альбо з выкарыстаннем лагіна і пароля, альбо з выкарыстаннем ЭЛП.

Разам з ужо традыцыйнай ЭЛП, грамадзяне могуць ідэнтыфікавацца з дапамогай унікальнага ідэнтыфікатара.

Даведачны

Унікальны ідэнтыфікатар-сродак ідэнтыфікацыі грамадзяніна пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур у электроннай форме праз асабісты Электронны кабінет, у дачыненні да якіх заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах устаноўлена такая форма іх ажыццяўлення (абзац 5 п. 2 Палажэння аб парадку атрымання унікальнага ідэнтыфікатара, зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 22.08.2017№ 637).

Канкрэтны спосаб аўтарызацыі напрамую залежыць ад складанасці і значнасці працэдуры. Чым яна важней, тым больш высокім будзе ўзровень ідэнтыфікацыі (п. 7 Палажэння Аб агульнадзяржаўнай аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэме, зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 09.08.2011 № 1074).

Крок 3. Запаўненне электроннага заявы аб ажыццяўленні

электроннай працэдуры

Электронная заява аб ажыццяўленні электроннай працэдуры запаўняецца ў асабістым кабінеце карыстальніка.

Пералік адміністрацыйных працэдур у адпаведнасці з правамі карыстальніка адлюструецца ў яго асабістым кабінеце.

Крок 4. Аплата працэдуры

Пры замове электроннай працэдуры ў асабістым кабінеце карыстальніка фармуецца 30-значны код-нумар замовы, з дапамогай якога аплачваецца дадзеная працэдура любым зручным спосабам (напрыклад, праз любое аддзяленне банка, АРІП).

У асабістым кабінеце карыстальнік прымацоўвае электронны выгляд квітанцыі аб аплаце адміністрацыйнай працэдуры.

Крок 5. Атрыманне электроннага рашэння

Электронная заява упаўнаважаны дзяржаўны орган разглядае ў тым жа парадку, што і заявы ў пісьмовай форме, але з улікам некаторых асаблівасцяў.

Пасля выканання адміністрацыйнай працэдуры ўпаўнаважаным органам у асабістым кабінеце карыстальніка адлюструецца рашэнне па выніках аказання адміністрацыйнай працэдуры.

Пералік адміністрацыйных працэдур, якія падлягаюць ажыццяўленню ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг устаноўлены Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 6 мая 2020 № 271

.